vrijdag 27 september 2013

i-phone

Ik word een beetje moe van mensen met een i-phone, i-pad of iets anders van Apple.
Vooral die mensen die 'bewust' gekozen hebben voor een product van deze fabrikant.
Die groep is het ergst. Ze zien Apple als een soort van religie, wat ook zou kunnen kloppen.(kijk maar eens goed naar het logo).
Die mensen die Steve Jobs zagen als een 'vernieuwer', en dat was ie ook, van zijn eigen banksaldo.
Je hoort die mensen ook nooit iets negatiefs zeggen over hun 'nieuwe God'.
Dat Apple dat fantastische product in elkaar laat zetten in een te hete fabriekshal in China met een te hoge werkdruk waardoor er meer Chinezen ondersteboven uit de fabriek komen zetten dan i-phones, daar zul je ze nooit over horen.
Dat er per verkochte i-phone netto meer wordt overgehouden dan aan welk andere smartphone ter wereld dan ook en dat dat precies duidelijk maakt dat de Apple liefhebber een i-dioot is omdat hij bijna 2x zoveel betaald dan voor een toestel van de concurrent, ook daar hoor je nooit iets over.
We zullen het maar niet hebben over de regen aan klachten over de eerste i-phone in Nederland?
En nu heb ik het niet over het netwerk van Vodafone maar over de schermpjes die spontaan barstte, of apparaten die gekke kuren vertoonden en niet vergoed of gerepareerd werden, maar terug kwamen met de mededeling dat er waterschade was terwijl de eigenaar het ding met zijn leven had beschermd  en niet eens in de buurt van een natte luier was geweest laat staan erger.
Neen daar mogen we het allemaal niet over hebben.
Jaren geleden had je nog een legitieme reden om iets van Apple aan te schaffen, er werden per slot van rekening zo weinig i-macs verkocht dat geen hacker er warm of koud van werd, en dat had dan weer als voordeel dat er geen virussen bestonden voor of tegen de software van Apple, maar dat kun je nu met goed fatsoen ook niet meer aandragen als reden, immers, Windows8 kan nu gewoon op de i-mac worden geïnstalleerd, leve de massaproductie.
Ik denk dat er inmiddels genoeg i-pads verkocht zijn om ervan uit te kunnen gaan dat de eerste virussen zich net zo snel zullen melden als er i-phones in 1 weekend verkocht zijn.
Daarover gesproken, hoe uniek is een apparaat dat in 1 weekend 9 miljoen keer over de toonbank gaat? Heel uniek, het was namelijk een nieuw record.
Het is dan toch i-rrationeel om te roepen dat het dan nog steeds om een uniek product gaat?
Het is trouwens toch ook hoogst i-rritant om te zien hoe blij die sukkels zijn terwijl ze gewoon weer een poot zijn uitgedraaid. Ze gedragen zich als een stel i-mbecielen.
Dus vanaf nu is het afgelopen met die zelfvoldane grijns en die arrogante opmerkingen over hoeveel beter een Apple product wel is, dat kun je nu echt niet meer volhouden nu er meer i-phones over de gehele wereld zijn verkocht als er Opels rondrijden. Ja, ik vergelijk een i-phone hier met een Opel, en iedereen die een Opel een unieke auto vindt moet zich laten nakijken, die zijn namelijk net zo uniek als een Toyota Corolla, en dat was ooit de best verkochte auto in de jaren 90.
Vanaf nu vind ik dat je je zou moeten schamen wanneer je er weer eens ingetrapt ben.
Je moet het Apple natuurlijk wel nageven, de marketing is perfect, met miljoenen i-dioten tegelijk trappen ze er in.
Dus de eerste de beste die tegen mij nog 1 keer durft op te scheppen over zijn i-phone en zegt dat het een uniek product is, die vraag ik of ik dat unieke product eens even mag vasthouden.
Wanneer ik dat unieke product vast heb ren ik ermee naar de dichtstbijzijnde Scholengemeenschap, en het maakt mij niet uit hoelang ik moet wachten, maar ik wacht tot het lunch pauze is en vraag of alle leerlingen zich willen verzamelen op het schoolplein.
Als iedereen muisstil is vraag ik heel simpel 'wie hebben er allemaal een i-phone?'
Ik kan je melden dat er een enorm rumoer zal ontstaan en dat heel veel jongens en meisjes hun hand zullen opsteken maar bij de vraag 'wie wil er graag een i-phone?' zal de menigte niet meer te houden zijn.
Op dat moment gooi ik de i-phone zo ver mogelijk de menigte in kijk glimlachend naar de vorige eigenaar die mij verbaasd, verdrietig, eenzaam, shocked, (en dat alles in 1 blik ) aankijkt en dan zeg ik 'Als ie zo uniek is dan heb je 'm vast zo weer terug'

Wil je weten hoeveel de productiekosten van de nieuwe i-phones echt zijn, klik dan hier, http://www.xgn.nl/digital/nieuws/49846/productie-iphone-5s-kost-148-euro/
Misstanden fabrieken in China waar i-phones in elkaar worden gezet,
http://nos.nl/audio/534742-nog-veel-mis-in-applefabrieken-china.html 
 

3 opmerkingen:

  1. Alle kritiek en commentaren van harte welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal eerlijk zijn. Kritiek heb ik niet. Ik ben nooit Apple fan geweest. Ik heb ooit wel een iPodMini aangeschaft, maar die heb ik ook heel snel weggedaan en iTunes heb ik ook al jaren niet meer gebruikt. Ik snap de hype niet echt, het zijn maar producten die je vaak veul goedkoper kan krijgen van soms zelfs een beter al dan niet bekender merk.

      Maar goed, ik heb dan ook alleen nog maar een PC, een laptop en ben erg laat begonnen met een smartphone, dus wat weet ik nou?!

      Verwijderen
  2. Nou ik zie genoeg slimme opmerkingen voorbij komen, hou dat vast.

    BeantwoordenVerwijderen