maandag 30 september 2013

SM

Rillerig en snotterig ben ik het weekend doorgekomen. Mijn lichaam had ergens in de wandelgangen gehoord dat het inmiddels alweer herfst is en liet zich volledig gaan. Met als gevolg dat ik zaterdag stoned van de paracetamol op een verjaardagsfeestje verscheen.
Ik kon mijn ogen dan ook niet geloven toen ik een jonge dame zag die bretels droeg, het allerergste waren de complimenten die haar werden gemaakt door de jarige job.
'oooh wat staat dat mooi, ik vind het echt zo cool'.
Dames, voor eens en voor altijd, dames die bretels moeten dragen om hun broek mee op te houden dat zijn top modellen, zonder borsten en met anorexia. Andere vrouwen die de bretels losjes om hun lichaam hebben hangen lopen voor lul. Verder was het een prima feestje trouwens.
Afgelopen weekend was natuurlijk het weekend van Marianne Vos, zij werd voor de derde keer wereld kampioene op de weg, knap gedaan!
Het was ook het weekend van de meest belachelijke vergelijking ooit.
Ik hoorde die tijdens het kijken naar Studio Sport(Eredivisie), 'De Barcelona en de Real Madrid van het Noorden betreden nu het veld' en daarmee refereerde deze voetbal commentator naar de Friese derby, Heerenveen-Cambuur. Het commentaar was mooier dan de wedstrijd zullen we maar zeggen. Verder was het het weekend van de mannen met lange baarden in Jakarta (Indonesië).
Zij gingen afgelopen week met duizenden de straat op om te protesteren tegen de Miss World verkiezingen die in hun hoofdstad zouden worden gehouden. Reden,ze vinden de Miss World verkiezing een belediging voor vrouwen, en ze vinden dat de vrouw als lust object wordt neergezet. Tot mijn verbazing, kregen zij ook nog eens gelijk van de rechter. Het hele 'feest' moest verplaatst worden naar Bali. Dat er in Jakarta dagelijks velen vrouwen worden verkracht, dat is zeker geen probleem? Dat deze vrouwen geen aangifte durven doen omdat ze dan ook nog als 'schuldige' worden terechtgesteld(lees gestenigd), daar hoor je deze mannen met baarden in een jurk niet over.
In Nederland hebben we trouwens een woord voor mannen met baarden in een jurk, namelijk, mislukte travestieten.
En zo was er nog wel meer dit weekend waar ik mij aan ergerde maar niets kon tippen aan het volgende.
Ik zit tijdens mijn 'rust momentje' van het weekend wat bladen door te nemen, waaronder het Veronica magazine waar wij al sinds jaar en dag op geabonneerd zijn.
Onvoorbereid blader ik het blad door tot ik ineens een pagina grote foto van niemand minder dan Sylvie Meis zie.
Ik heb me al weken ver gehouden van alle programma's die haar 'soap' behandelen en haar telkens weer zendtijd geven, de covers van bladen gemeden wanneer er een zweem van Sylvie op te vinden was. Ik vind haar namelijk totaal niet interessant, nep en net zo frigide als een barbiepop die nog in de verpakking zit. Mijn vingers wilde snel de pagina omslaan maar mijn hersenen hielden dat tegen. Er was namelijk iets mis aan deze, op het eerste gezicht 'toevallige' foto.
Er was iets gruwelijk mis aan deze foto. Mijn hersenen hadden het allang geregistreerd maar het muntje was nog niet gevallen tot ik het 'verhaaltje' erbij las, waaruit bleek dat deze foto in een 'onbewaakt' moment was geschoten door een argeloze voorbijganger die dacht 'hey is dat niet SM?' Wat ik zo erg vind aan dit geheel is dat 'mijn' tv-blad daar met beide ogen intrapt en de foto plaatst, waarschijnlijk ingegeven door het management van SM dat aan een charme offensief is begonnen na de negatieve publiciteit van de afgelopen weken en maanden.
Niets argeloze voorbijganger of 'onbewaakt' moment. Duidelijk in scène gezet en nog slecht ook. Wanneer je namelijk goed naar de foto kijkt dan zie je dat SM tot haar buik in het water van de Middellandse zee staat, zij is dus klaarblijkelijk van plan om een eindje te gaan zwemmen, toch?
Kijk je dan beter dan zie je dat haar gezicht dikker is opgemaakt dan het hoofd van clown Bassie in zijn hoogtijdagen, zij een zonnebril draagt ter waarde van een kleine personenauto en dat SM gouden oorbellen draagt die tot op haar schouders hangen.
Zij staat in de focking Middellandse zee en ze gaat zo meteen een duik nemen?
Het allerergste moet echter nog komen. SM is daar namelijk niet alleen op vakantie, neen, de modepop van Nederland heeft haar 'beste' vriendin meegenomen.
Zoals je ziet zet ik 'beste' tussen aanhalingstekens omdat dat bij Sylvie zomaar weer kan veranderen, heb ik na enig naspeurwerk ondervonden. Moet jij eens raden wie dat is, die 'beste' vriendin, nou.....? Danie Bles,..... ja Danie Bles. Wat? Die ken je niet? Nou ik ook niet hoor dus wees maar niet bang maar Danie is, en nou komt het, Sylvie's Styliste.
Laten wij Danie Bles hier en nu tot leeghoofd van het jaar bombarderen want als jij dagelijks bezig bent met 1 cliënt dan weet je dat er iets niet goed zit.
Jij gaat dagelijks shoppen om Sylvie van een nieuw outfitje te voorzien, terwijl zij niet hoef te werken maar gewoon op vakantie is?
Wij noemen dat bij ons thuis een psychisch probleem Danie. Ik bedoel kom op dat kan toch niet meer gezond zijn? Sylvie gaat nergens meer heen zonder haar styliste?
Hoe is het toch zover gekomen Sylvie?
Vind jij dit zelf normaal dan?
Moet jij je niet eens laten opnemen ergens?
Moeten wij als Nederland gewoon niet eens zeggen 'genoeg is genoeg' en jou gewoon eens gaan negeren?
Je hebt verdorie nog meer kapsones dan Mariah Carey, en die kon tenminste nog wat.
Laten we hier even heel eerlijk zijn tegen elkaar. Iedereen weet toch hoe jij aan die voetballer gekomen bent, toch?
Iedereen weet toch dat jij jaren geleden dagelijks naar het spelers hotel reed om daar rond te hangen en dan 'toevallig' tegen een voetballer aan te lopen. Dat verhaal kent toch heel Nederland inmiddels? Dat de opnames van die kansloze soapserie waarin jij zat vervroegd moesten worden omdat jij zo nodig op tijd weg moest?
Denk jij nou echt dat wij dat vergeten zijn?
Dat de voetballer waar jij je zinnen op had gezet jou helemaal niet zag zitten en dat je toen dat jongetje van 'het kamp' maar hebt ingepalmd?
Iedereen kent dat verhaal toch?
En hoe kom jij dan van die 'bimbo' tot dit gedrocht? Dit is toch niet normaal.
Werkelijk Nederland, kunnen we ophouden met deze psychische patiënt een podium te geven?
Ik zeg negeren die handel en die Danie Bles die sturen we naar Jakarta, mag ze wat travestieten voorzien van kledingadvies. Zal ze leuk vinden.

Voordat ik dit stukje heb geschreven heb ik natuurlijk wel ff gecheckt of Sylvie Meis echt zo gestoord is, gelukkig verteld Sylvie het zelf al in haar eigen column voor HP de tijd. Na het lezen van deze column vind ik dat HP de tijd vervolgt moet worden wegens kindermishandeling en uitbuiting van personen met een psychische stoornis. Trek je eigen conclusie maar.

http://www.hpdetijd.nl/2013-04-11/sylvie-meis-spreekt/

Protesten van de mannen met baarden.
http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televisie/nieuws/2013/9/Miss-World-finale-wijkt-uit-naar-Bali-vanwege-moslimprotest-1356438W/

3 opmerkingen:

  1. Bretels zijn gewoon not done tegenwoordig, zowel voor de man als de vrouw. vind ik.

    Danie Bles ken ik wel. Die IS styliste en niet alleen maar van Sylvie Meis, voor zover ik weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee niet alleen van SM maar wel wanneer zij een week mee op vakantie gaat. Wat een leeghoofdige baan is dat dan, heb je die mensen wel eens horen praten? Dat mag ook stemmen he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak het mijn missie om niet al te veel stil te staan bij pratende mensen. Inhoudelijk opletten wat BN-ers zeggen? Nee, daar doe ik niet aan.

      Verwijderen