dinsdag 10 december 2013

December hell 2.

Het is niet alleen serious request waardoor ik weet dat de maand from hell is begonnen, maar ook al die vreselijke wintersporten, die in mijn ogen uren lijken te duren en waar ik me werkelijk aan kapot erger.
December is meestal het startsein voor 'echte' wintersporten op tv.
Als ik nu langs Eurosport zap dat zie ik dus de hele dag mannen in te strakke pakken met een, let op, geweer op hun rug. Niet een lunchpakketje of een thermos met warme chocolademelk, neen een geweer. Ik heb het hier over de biatlon. Toen ik die mannen voor de allereerste keer in mijn leven door het beeld zag glijden met dat geweer, ging ik er echt voor zitten, in de veronderstelling dat zij met z'n dertige het bos in zouden gaan en elkaar daar zouden afschieten en dat de winnaar de enige was die weer terug zou keren.
Een soort van 'call of duty' maar dat had ik verkeerd begrepen.
Wat de commentator met een bos bedoelde bleek een stuk parcours buiten het stadion en schieten deden zij op een stel metalen plaatjes in het stadion.
Dieptepunt?
Wanneer zij 1 van de metalen plaatjes mistte, dan moesten zij een strafrondje doen.
Dit leek mij teveel op school dus ik haakte al snel af.
Wat mij betreft is het wachten op de eerste zelfmoordterrorist die liggend in de sneeuw nu eens niet op de metalen plaatjes schiet maar op de mensen die zijn komen kijken. Want al vind ik de sport al enorm sneu, nog sneuer vind ik het dat er mensen zijn die er naar komen kijken. Dan heb je met je leven toch niets beters te doen, toch?
Natuurlijk is dit niet de enige sneue wintersport, je hebt natuurlijk ook altijd nog curling.
Heb je dat weleens gezien?
Een groepje mannen of vrouwen die met stenen werpen, en de bedoeling is dat de steen in een cirkel terecht komt en degene die het dichts bij de punt is die wint. Nou is werpen misschien een groot woord want de heren en dames laten de steen vooral glijden en geven een stel schoonmakers dan aanwijzingen om te vegen.
Vegen?
Ja vegen.
De 'vegers' maken het ijs gladder of minder glad waardoor de steen langer of korter doorglijdt. Boeiend hè? Nou wordt er steevast tijdens zo'n toernooi gezegd dat het makkelijker lijkt dan het is maar dat het in de praktijk heel moeilijk is.
Wat volgens mij moeilijk is is het glad maken van die steen.
Ik denk als ik dit 1 week doe, ik met gemak aanvoerder van het Olympische team zou kunnen zijn, echt waar.
Qua saaiheid is deze sport bijna niet te overtreffen maar de sport die ik werkelijk onbegrijpelijk vind is rodelen en dan rodelen, dubbelslee, voor heren. Toen ik dat voor de eerste keer zag kon ik mijn ogen niet geloven. Daar ga je toch van alles bij denken? Ach kom op, heb jij dat niet? Nou ik kan het me haast niet voorstellen. Dat ziet er toch niet uit? Ik vraag mij af hoe iemand op zo'n idee komt? Dat moet toch een heel geile nicht geweest zijn die ooit aan zijn onbereikbare hetero vriendje heeft gevraagd of ie mee wilde op zijn sleetje? Die moet toch nachten hebben liggen bedenken hoe ie er het meest 'uit' kon halen of wat het 'lekkerst' zou liggen? Dat kan toch niet anders? Die nicht die moet dagen later nog steeds wakker geworden zijn met zijn snikkel stijf aan het laken geplakt, toch? Kun jij een andere reden bedenken waarom 2 volwassen mannen op deze manier op een stuk plastic gaan liggen en naar beneden glijden?
Ik zit al jaren te wachten op het eerste team dat wordt gesponsord door Durex glijmiddel.
Zijn er dan geen leuke wintersporten om naar te kijken?
Oh jawel hoor, vrouwen en heren super G.
1 Piste, een aantal deelnemers die zich naar beneden storten en klaar.
Daar heb je geen miljarden voor nodig hoor, zoals in Sochi.
Poetin spendeerde daar nu al meer dan alle Olympische Winterspelen van de afgelopen jaren bij elkaar gekost hebben, het moeten de mooiste en grootste Olympische Winterspelen ooit worden.
Ik denk dat ik misschien naar de opening kijk maar daarna ga ik nog liever postzegels losweken.
December is begonnen, welkom in the month from hell.  
http://en.wikipedia.org/wiki/Biathlon

http://en.wikipedia.org/wiki/Curling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten