vrijdag 20 december 2013

Nederland is in de war, enorm in de war.

Nederland is in de war, enorm in de war.
De Nederlander weet niet meer wat links of rechts is.
Laat me dit even uitleggen.
Woensdagavond is 'serious request' 2013 van start gegaan in Leeuwarden. Ik kots op dat hele fenomeen en die zogenaamde traditie maar het overgrote deel van de Nederlandse bevolking omarmt het ieder jaar weer steviger en steviger.
Oma's worden ingezet om koekjes te bakken en de kleinkinderen gaan ermee langs de deuren en verkopen die droge troep tegen veel te hoge prijzen maar Nederland knijpt een oogje toe en betaalt grif voor het goede doel.
Meestal smelt ik wanneer er een stel kinderen met onverkoopbare koekjes voor mijn deur staan maar nu gooi ik pardoes de deur dicht en hoor ik de ouders nog net roepen dat ik een 'rechtse rukker' ben. Ik zucht dan eens heel diep en houdt mij in om de deur niet opnieuw te openen en eens uit te leggen wat een 'rechtse rukker' dan wel is. Ik doe het niet want het heeft geen zin.
Nederland is namelijk in de war. Enorm in de war.
Hoe kom je er anders bij om Eric Corton naar gebieden te sturen waar kinderen sterven aan diarree? Eric Corton die lijkt op een weldoorvoede kampbewaarder in de tijd dat Hitler nog aan de winnende hand was. Stuur je die naar gebieden waar schaarste heerst? Ik kots daarvan maar het overgrote deel van de Nederlandse bevolking dus duidelijk niet.
Die stonden massaal op het plein in Leeuwarden om te zien hoe de deur werd gesloten.
Zelfs nog voor dat die deur werd gesloten waren er al meer dan tienduizenden Euro's opgehaald d.m.v. acties in het land. Iedereen doet mee, Nederland op zijn best. Het kerstgevoel heerst de mensen komen in actie voor andere die het nou eenmaal niet zo breed hebben. Er moet iets gebeuren voor die mensen en wij 'Nederland' zetten ons daar 1 keer per jaar voor in. We gooien alles in de strijd, alles mag ook ineens op de publieke zenders, reclame, kinderarbeid, je kan het zo gek niet bedenken of het gebeurt in dienst van 'het goede doel'.
Dat dat goede doel totaal geen zin heeft daar hoor je niemand over.
Dit jaar gaan ze met het geld kranen neerzetten en toiletten bouwen. Maar hoelang denk je dat die staan wanneer er constant oorlogen in dat gebied aan de gang zijn?
Maar goed, ik ben hier 1 van de weinige die zich met hand en tand verzet tegen dit belachelijke gedoe maar het overgrote deel van de Nederlandse bevolking vindt dit een geweldige traditie.
Rijen dik staan ze voor de brievenbus van het 'glazen Huis' om te vertellen dat ze oma gechanteerd hebben 'of je bakt koekjes of wij vieren kerst ergens anders' sommige maakten het al te bont door te zeggen 'of je bakt koekjes of we laten je 10 jaar dood in je woning liggen', dit allemaal voor 'het goede doel'.
Nederland laat zich van zijn beste kant zien en dat maakt Nederland trots. Er ontstaat een band, ineens kunnen we allemaal met elkaar opschieten en hebben we 1 gezamenlijk doel.
Nederland omarmt de strijd tegen de armoede en pinkt een traantje weg bij de filmpjes van Kampbewaarder Eric Corton. Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking vormt weer even het tolerante land waar het om bekend stond.
Nederland waar arm en rijk, zwart en wit, autochtoon en allochtoon voor 1 gezamenlijk doel strijden. Maar hoe kan het dan dat het overgrote deel van diezelfde Nederlandse bevolking Geert Wilders heeft uitgeroepen tot politicus van het jaar?
Nederland is in de war, enorm in de war.

1 opmerking:

  1. Met één per week ben je ook niet zo gauw door je vijanden heen.
    Gr. Kees

    Fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen