maandag 2 december 2013

Andre Hazes het voorbeeld?

En ja hoor, de musical 'zij gelooft in mij' wat eigenlijk 'zij geloofde in mij' moet zijn natuurlijk won de afgelopen week de meeste beeldjes op de Johnny kraaijkamp musical-award show.
En dat verbaast me dan weer.
Niet het feit dat van den Ende zijn eigen musicals in zijn eigen in het leven geroepen award show laat winnen, neen, het feit dat deze musical überhaupt zo populair is.
Is er dan niets meer heilig?
Toen de man nog leefde en een cd uitbracht werd er in de pseudo intellectuele kranten, het AD, de Volkskrant, het Parool, geen woord aan vuil gemaakt. De journalisten moesten er niet aan denken om woorden vuil te maken aan zo'n volks type met zulke uitgekauwde muziek, geen letter.
Wat schetst mijn verbazing wanneer de musical in première gaat?
Dat diezelfde kranten ineens 5 sterren geven aan die musical.
Vijf sterren?
De liedjes zijn immers hetzelfde gebleven hoor en daar moesten jullie enkele jaren geleden helemaal niets van weten.
Of is het het fascinerende verhaal over een alcoholist die niet kan stoppen en zijn gezin terroriseert?
Ik bedoel, 'kom op' het verhaal over de Titanic is nog spannender.
Ik vind het werkelijk waar nogal stuitend dat men in Nederland de leeftijdsgrens voor het kopen en/of nuttigen van alcohol van 16 naar 18 opschroeft maar dat we artiesten zoals André Hazes omarmen. Hoe rijm je dat?
Als er 1 iemand niet echt een geweldig voorbeeld gaf dan was het André toch met zijn losse handjes? Of zeg ik nu iets verkeerd?
Die man die dan ook nog een afscheidsfeest in de Arena krijgt waardoor ik definitief ben afgehaakt wat de Nederlandse cultuur betreft want als dit 'm moet worden,....
Ik was totally shocked.
Ik heb dit aan een stel buitenlandse vrienden laten zien en die kwamen werkelijk waar niet meer bij. Dit hoort bij een bananenrepubliek en niet in Nederland lijkt mij.
Maar goed, André Hazes is dus het voorbeeld?
Hoe wil je die nieuwe wet dan gaan handhaven?
Geen alcohol onder de 18? Niet roken onder de 18?
Je kunt niet het 1 omarmen en het ander verbieden, dat gaat niet werken.



http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz/article/detail/3551186/2013/11/25/Hij-Gelooft-in-Mij-grote-winnaar-Musical-Awards.dhtml

1 opmerking:

  1. Ik kan hier kort en simpel over zijn, ik heb niets met die man of zijn muziek, toen niet en nu niet.

    BeantwoordenVerwijderen