vrijdag 29 november 2013

Eindelijk, wereldwijde erkenning......

Ik kan me nog herinneren hoe het allemaal gegaan is.
Eerst solo, met een Nederlandstalig liedje, en een kop vol krullen. Wat was ie leuk hé?
Heel Nederland omarmde hem.
Het was ook zo'n gevoelig liedje en zo herkenbaar.
Dat jochie met die krullen vertelde in elke talkshow die hem wilde hebben dat ie een maand geleden nog met panty's en onderbroeken op de markt stond. Hij woonde nog bij zijn moeder omdat ie het daar zo fijn vond. De ideale schoonzoon, leek ie wel.
Daarna nog een single en natuurlijk een heel album vol met prachtige songs, als je ervan hield.
De jaren die daarop volgde werd er van alles geprobeerd om hem een niveautje hoger te krijgen maar dat wilde niet echt lukken.
Hij werd veroordeeld tot jaarlijks een rondje theater in Nederland en dat was het, zelfs België moest hem niet hebben.
Het bleef aan hem knagen dat hij niet de erkenning kreeg die hij verdiende en zodoende kwamen er heel wat omzwervingen.
Hij is een samenwerking begonnen met een stel jongens van de eilanden in de hoop dan dichterbij zijn droom te komen, wereldwijde erkenning.
Maar helaas, Javier Guzman prikte het sprookje door.(zie video, 1.46 minuten)
Jarenlang zocht ie naar de 'grote' doorbraak en telkens wilde het maar niet lukken.
In Nederland echter komen we maar niet van hem af.
Ik kan me nog een keer herinneren dat ik naar Amsterdam ging en ff wilde parkeren in de Amsterdam Arena maar werd weggestuurd omdat hij daar zou optreden. Ik kotste de schoenen van parkeerbeheer onder toen hij mij vertelde wat er precies aan de hand was. Vrienden waarvan ik dacht dat ze toch een redelijke smaak qua muziek hadden verbaasde me door te roepen dat zij ook gingen en dat het, 'toch zo gezellig was'. Ik heb zelfs een discussie gehoord over het feit dat het geluid in de Arena NIET goed genoeg was voor hun 'prestaties'. Ook toen dacht ik dat ik moest kotsen en in een verkeerde film terecht was gekomen, ik kon alleen maar denken 'doe toch eens normaal'.(link TROS Radar)
Gelukkig heeft onze ster last van sterallures en is ie nogal narcistisch waardoor elke samenwerking eindigt in een ordinaire ruzie via de bladen. Zo ook met zijn laatste project.
Ook dit was en is weer een gedrocht om naar te luisteren en zoeter als dit kan het gewoon niet worden. 'Hoe kun je het uit je strot krijgen' denk ik wanneer ik een flard van hun platen opvang.
Maar goed, dit keer was het toch echt menens, weten jullie nog?
Het heeft zelfs het Journaal gehaald volgens mij.
'We hebben bij een Amerikaanse boekingsagent getekend en die heeft al aanvragen voor ons in het buitenland. Dit is onze doorbraak en dit is geen grapje'.
Ik weet nog goed dat ik met mijn hand voor mijn mond nog net op tijd de toiletpot kon bereiken. Maar gelukkig eindigde dit natuurlijk ook weer in een enorme ruzie en rechtszaken en onze ster vertrok gedesillusioneerd naar het buitenland.
Een andere nicht, met een tv-programma, zocht hem daar op en langzaamaan werd hij weer met open armen in ons kikkerlandje ontvangen.
Het ploeteren en schofferen ging gewoon door en een wereldwijde doorbraak leek verder weg dan ooit.
Tot afgelopen week.
Het is dan toch eindelijk gelukt, in zowel Amerika als China krijgt ie eindelijk wereldwijde erkenning met wat ie het beste kan en het beste doet.
Het is een grote hit ,wereldwijd,
'Nummertje 39 met witte rijst'
Gefeliciteerd Gordon, het is je dan ein-de-lijk gelukt.

http://www.youtube.com/watch?v=eZ23y-jxVAU

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51503

https://www.wtf.nl/spotlight/15965/gordon-verguisd-in-china.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten