vrijdag 22 november 2013

Dat kan dus zo de prullenbak in......

Gisteren kreeg ik een telefoontje van God, tenminste dat neem ik aan omdat hij tussen het bulderen van het lachen door mij vertelde dat ie alles van 'boven' overzag.
Toen God eindelijk tot rust was gekomen en ik alles kon verstaan wat ie zei begon ie over de campagne NIX-18.
'Nou dat kan zo weer de prullenbak in' zei ie en begon toen weer hard te lachen.
Omdat ik nog niets had gezien ging ik eens naar de website en bekeek de video, 'tja, wat moest je daar nou over zeggen?'
Gelukkig hoefde ik niets te zeggen want aan de andere kant van de lijn begon iemand gedetailleerd de video door te nemen.
'Die man, die man met dat sullige uiterlijk, die foute sweater en vooral dat foute jasje, die loopt over het grindpad en kijkt naar zijn dochter.
Die dochter die draagt iets wat zij een rokje noemt maar waarmee ik mijn neus nog niet eens kan snuiten, zo klein. Als zij 1x niest dan zit dat ding onder haar oksels.
Dan hebben we nog een blote navel, waar een piercing in hoort, en een topje dat zo strak zit dat wanneer het kind bukt zij geen adem meer kan halen. En dan dat geblondeerde haar, platina blond, lekker lang zodat je onherroepelijk het idee krijgt dat zij daar wordt vastgepakt wanneer zij door een 'vreemdeling' op z'n hondjes wordt genomen.
Oftewel zij ziet eruit als een hoer en je vraagt je stilletjes af waar haar moeder is.
Zijn ze gescheiden? Woont zij bij dat lulletje rozenwater? Was ze ff op bezoek maar moest meneer overwerken met zijn nieuwe secretaresse?
Een moeder laat haar dochter van nog geen 18 NOOIT zo de deur uitgaan en zeker in deze periode niet, het vriest namelijk s'nachts.
De vader zegt ook helemaal niets over de outfit maar je ziet de angst in zijn ogen wanneer hij vraagt 'wat ga jij doen?'
Waarna het logische antwoord van het meisje is 'ik ga naar de gang-bang van Annemieke en probeer daar het wereld-record tienerneuken te verbreken' waarna die vader dan zegt 'als je maar wel een condoom gebruikt'.
Maar niets van dat alles, hij zegt niets over haar outfit, hij heeft het niet over veilig vrijen, eigenlijk hebben zij het nergens over want weet je wat het antwoord van de dame is?
'Niks, dat weet je toch?'
Je ziet die vader denken, 'ja ik weet wat niks betekent bij jou en bij je vriendinnen, barkeepers verleiden voor een gratis drankje en een pijpbeurt voor een breezertje' maar hij zegt nog steeds niets, sterker nog hij maakt 'vrijbaan' zodat zij dochter naar haar vriendinnen kan lopen.
Bij die vriendinnen die op de achtergrond komen aanrijden zie je ook weer dat er iemand in Den Haag heeft gezegd, waarschijnlijk Mei Li Vos, dat zij zo vroeger uitging, met erg korte rokjes en hotpants. Toen moet er ook iemand geweest zijn die in huilen is uitgebarsten, en gillend wegliep waardoor er nu ook een dikkerdje tussen staat.
Het valt me nog mee dat er geen allochtoon met hoofddoekje achterop zit bij 1 van die meiden.
Maar goed, waar gaat die campagne dan over?
Je raadt het nooit voordat het einde van het filmpje komt, het gaat erover dat je voor je 18de geen alcohol of sigaretten moet nemen, en dat je daar goede afspraken met je ouders over moet maken.
Diezelfde ouders verwachten dus werkelijk dat de barkeeper of de eigenaar van de nachtwinkel hun dochter geen sigaretten of alcohol verkoopt?
Dat de 'volwassenen' haar en haar vriendinnen wel in de gaten houden?
Beetje naïef wanneer je bedenkt dat een vrouw in Rotterdam al meer dan dan 10 jaar dood in haar woning lag.
Nix-18? Nou dat kan dus zo de prullenbak in. Hahahahahahahahaha, doei...'
Verbaasd en verdwaasd kijk ik naar de telefoon en fluister ......doei, en ik vraag mij af waarom ik überhaupt nog een blog schrijf.
https://www.nix18.nl/ 
https://www.nix18.nl/campagne

1 opmerking:

  1. *zucht* Campagnes. Ik ben er niet zo van. Ze claimen altijd dat heel NL iets vind, maar bij mijn weten is mij nooit wat gevraagd... Oh en a.u.b. blijf bloggen. :D

    BeantwoordenVerwijderen