dinsdag 12 november 2013

Vervolg.

Ik ben blij te zien dat dagelijks meer bezoekers mijn blog lezen. Gisteren heeft een record aantal mensen mijn blog bezocht en het stuk over Miley Cyrus gelezen. Bedankt daarvoor. Omdat er dus dagelijks lezers bij komen voel ik mij genoodzaakt uit te leggen dat ik niet dagelijks zo'n stukje schrijf maar deze afwissel met serieuzere zaken. Early adapters weten dat inmiddels al. Vandaag is zo'n dag. Vrijdag heb ik geschreven over het drama dat zich heeft afgespeeld in Reuver waar een vader zijn dochtertje van 3 heeft vermoord en daarna zichzelf van het leven heeft berooft. Ik heb toen laten weten dat ik wel wat oplossingen heb om dit soort drama 's iig te kunnen beperken. Vele hebben mij niet goed begrepen en verwachten nu van mij dat ik met oplossingen kom waardoor mannen en vrouwen elkaar niet meer na aan het leven zullen staan. Ik kan je vertellen, dat kan ik niet, ik heb daar geen oplossing voor. Als een man zijn vrouw zo vreselijk haat dat hij zijn dochtertje daarvoor opoffert dan heb ik niet het idee dat ik dat kan voorkomen. Wat ik wel kan is met oplossingen komen die de uitkomst kunnen veranderen. Dit is er 1 van.

Geachte C.E.O.'s van de wapenindustrie.
Ik moet U allen feliciteren. U bent een van de weinige bedrijfstakken die juist geprofiteerd hebben van de crisis, immers mensen zijn bang dat anderen hun bezittingen komen stelen dus.........moet dat met hand en tand worden verdedigt.
Door de crisis is er schaarste en dat betekent weer dat er in sommige landen hele legers moeten worden ingezet om te voorkomen dat mensen gaan plunderen, ook daar heeft U natuurlijk Uw beste beentje voor gezet.
Uw marketingmanagers kunnen wat mij betreft een enorme kerstbonus tegemoet zien.
Zij hebben precies gedaan wat U wilde.
Angst zaaien onder de bevolking en zoals iedereen weet angst zorgt voor een enorme run op wapens. De wereld is onrustiger dan ooit, Al Quaida heeft hier en daar nog een paar nieuwe vestigingen geopend en dat allemaal onder het mom van 'Allah Akbar', en ondanks dat zij denken dat zij tegen het Westen vechten maken zij de economie weer stukje bij beetje beter door wapens te kopen.
U kijkt nu verschrikt en natuurlijk beschuldig ik U er niet van dat U direct levert aan Al Quaida maar laten we eerlijk zijn, indirect doet U dat natuurlijk altijd.
Hoe moeten die gasten anders aan wapens komen?
Die hebben echt geen 3D printer ergens in een grot staan hoor.
Maar laten we niet kibbelen over kleinigheden.
Ik heb een idee waardoor U nog rijker kunt worden en waardoor wij, de linkse hippies, niet alleen maar negatief over jullie zullen denken.
Zoals U misschien wel heeft gehoord is het tegenwoordig een trend om je eigen kind om te brengen wanneer je het even niet meer ziet zitten. En dat is niet echt reclame voor jullie branche, toch?
Nu verdienen jullie jaarlijks miljarden en miljarden dollars en toch is de ontwikkeling in de wapenindustrie een beetje stil blijven staan.
We leven inmiddels in 2013 mannen en dat betekent dat je Smartphone met een simpele app jou kan vertellen welk nummer er wordt gespeeld in een café. Je Smartphone kan je zelfs de weg wijzen in een onbekende stad middels GPS.
Nou, mijn oplossing om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk kinderen worden doodgeschoten waar ook ter wereld is vrij simpel.
Met al die miljarden wordt het eens tijd dat ook jullie aan de software gaan voor de 'gewone' gebruiker.
Ik heb het nu over Uzi's, handwapens etc.
Het lijkt mij namelijk niet zo moeilijk software te ontwikkelen die je op deze handwapens zet en die binnen een paar tienden van een seconde het neer te schieten object kan scannen.
Het moet toch mogelijk zijn software te ontwikkelen die binnen die paar tienden ziet dat het 'onderwerp' bijvoorbeeld een kind is of dat de 'tegenstander ' niet gewapend is.
Op zo'n moment slaat het wapen in zijn neutraal waardoor het onbruikbaar wordt en alarmeert het middels gps meteen de politie.
Lijkt mij toch niet zo'n moeilijke opdracht toch? Een beetje James Bond achtige gadget maar met een prijsje natuurlijk.
Verder lijkt het mij voor jullie erg lucratief om er een soort van wet door te krijgen dat vanaf 2015 iedereen verplicht is zo'n wapen te hebben en zijn oude wapen moet inleveren.
Nou, als dat geen omzet genereert?
Verder moet U eens wat vaker naar de Smartphone van Uw dochter of nichtje kijken en dan zal U zien dat daar nog wel een paar leuke dingetjes op zitten die U ook op Uw wapens kan toepassen.
Wat dacht U namelijk van een systeem dat ervoor zorgt dat een wapen alleen werkt wanneer de rechtmatige eigenaar het in handen heeft?
Dan heb je dus ook niet meer van die nare ongelukken waar een kleuter zijn zusje van 2 per ongeluk neerschiet omdat papa vergeten was zijn wapen op te ruimen.
Ik zie alleen maar voordelen.
Ik denk dat U met open armen in het Witte Huis zal worden ontvangen en dan kunt U, met de Kerst, voor het eerst in Uw leven, ook eens zeggen dat U iets goeds gedaan heeft voor de mensheid.
Succes!

1 opmerking: