donderdag 14 november 2013

Het gaat om het principe.

Heb je het al gehoord?
Ze hebben gestaakt, gewoon een hele dag niets gedaan, en nee ik heb het nu niet over die armoedzaaiers van een stel advocaten in Nederland, die in hun Toga door de stad liepen, neen, ik heb het over de medewerkers van de textielsector in Bangladesh, de naaiers en naaisters.
Zowel letterlijk als figuurlijk naar nu blijkt want die hebben ons dus de gehele dag 'lopen' naaien.
Ik bedoel, kom op zeg, wij hebben hier crisis hoor en dat weten zij daar in Bangladesh ook best wel. Het kan gewoon niet duurder.
Ze moeten trouwens blij zijn dat ze werk hebben, hier lopen meer dan 600.000 mensen in de WW. Wat een ondankbaar volkje zeg.
Af en toe gaat het daar trouwens weleens een beetje mis en dan heb je wat brandschade hier en daar, maar aan de andere kant worden er dan ook weer 400 nieuwe banen gecreëerd, zo moet je het dan ook weer zien.
Het zijn ook altijd die buitenlanders die onze economie verstieren.
Gaat het net een beetje beter, krijg je dit.
Ik vind het nogal tegenvallen van die lui hoor.
Eerst verkassen wij alle industrie naar Bangladesh omdat zij zo nodig goedkoper willen werken en nu alles verkast is gaan ze belachelijke eisen stellen. Ja vergis je niet, ze eisen 3x zoveel salaris.
3x Zoveel? hoor ik je nu denken. 
Dat durven de mensen in de bankensector niet eens te vragen hier.
Ik denk dat er zelfs Kamervragen in Nederland zullen worden gesteld over deze belachelijke eisen.
Ik denk dat Geert, die heeft natuurlijk sowieso niet veel met buitenlanders op, zal eisen dat de regering van Bangladesh uitleg komt geven over de ontstane situatie, en wat wij, als Nederland, daar aan gaan doen.
Ik denk dat als alles tegenzit hij zomaar Marine Le Penn erbij haalt en dat die haar vader dan weer de opdracht geeft om voor transport te zorgen.
Die vader gaat dat natuurlijk verkeerd begrijpen en voor je het weet rijden er wagonladingen vol met naaiers en naaisters richting Duitsland waar nog wel een paar werkplaatsjes vrij zijn.
En dan heb je de poppen weer aan het dansen hoor.
Maar nou vraag ik je, 3x Zoveel? Hoe komen ze erbij?
Eens even kijken, wat houdt dat precies in?
Nou hier, ze verdienen nu zo'n 25 Euro per maand en willen dus naar zo'n 75 Euro per maand.
Ze werken 6 dagen in de week dus verdienen zij bijna, eens even kijken, een Euro per dag.
Eh nee, dat kan niet kloppen toch?
Opnieuw, eh 6 dagen per week, een maand 4 weken dat is 24 dagen dus bijna ...............1 Euro per dag.
En nou willen zij naar bijna 3 Euro per dag.
Dat is niet echt veel maar het gaat hier om het principe hè.

http://www.fashionunited.nl/Nieuws/Columns/Fel_protest_door_textielarbeiders_in_Bangladesh_2013111342999/

1 opmerking:

  1. Ik heb van je sarcasme genoten. :D Wat een schande, eh! 3 Euro per dag is dan ook erg veel.

    BeantwoordenVerwijderen