maandag 18 november 2013

Giro 555 actie, NIET TE HARDEN.

Wat een drama zeg, niet te harden, de hele dag Giro 555 op je zender.
De hele dag uitgerangeerde artiesten die nog ff een liedje komen zingen.
Ik zat nog maar koud voor de tv, om het journaal te zien, of daar werd een, naar later bleek, rampzalig optreden van Mathilde Santing aangekondigd.
Het optreden was niet te harden zo slecht, ik zat stijf van de schrik in mijn stoel en durfde mij niet meer te bewegen, bang dat mijn erwtensoep van de avond ervoor er weer uit zou komen.
Dat optreden was dus ff schrikken en deed mijn humeur, wat nog aan het bepalen was wat het zou gaan worden, niet veel goeds, maar het kon nog veel erger hoor.
Maassluis, de gemeente Maassluis, doneerde 32.000 Euro. Hoe kwamen zij daaraan?
Nou zij hadden gisteren met de gemeenteraad besloten dat elke burger 1 Euro zou doneren, er wonen 32.000 mensen in Maassluis, dus....
Oh, dat kan wel?, maar busvervoer naar dagbesteding voor een Wajongere dat ligt moeilijk omdat het crisis is en we allemaal moeten bezuinigen?
Ik roep Maassluis uit tot het China van de Lage Landen. en wanneer je dacht dat het niet erger kon verschijnt daar ineens een vrouw van middelbare leeftijd in beeld.
Die hele vrouw straalt een achterbaksheid uit van een NSB'er in de tweede wereld oorlog, met haar pas geknipte coup waardoor al haar grijze haren precies goed zitten voor haar CDA smoel.
Deze dame is van Friesland Campina, DAT JE DAT WEL GEHOORD HEBT, Friesland Campina en die hebben ook een fabriek in het getroffen gebied, wat wonder boven wonder overeind is blijven staan maar ook deze mensen van, en nu noemt Mevrouw nog even 3 keer de merknaam op de Filipijnen en dat het onderdeel is van Friesland Campina, om daarna met een schijnheilige smoel een check omhoog te houden, waarop, en dat zal je niet verbazen, in GROTE letters weer Friesland Campina te lezen is, en 10.000 Euro.
Nou ik kan je vertellen dat dit spotje wel meer waard is, veel meer.
Ik vind dat de presentator er vanaf vandaag naast moet gaan staan met een stopwatch en iemand van de reclame code commissie om precies te turfen hoeveel die zendtijd heeft gekost en dan vullen ZIJ het bedrag wel even in.
Ik ben meteen naar de koelkast gelopen om te kijken van welke fabrikant mijn yoghurt is want ik wil de eerste tijd niets maar dan ook niets met Friesland Campina te maken hebben.
Je denkt nu misschien, 'joh waar heb je het over? Waar maak je je druk over? '
Nou wacht maar tot jij vanavond terug komt van je werk en de tv aan zet om de actualiteiten te laten voorbij komen en jij wordt geconfronteerd met de zoveelste uitgerangeerde artiest die doet alsof ie het optreden van de eeuw aan het geven is en daarna wordt je doodleuk getrakteerd op een reclamespotje van 't 1 of ander.
Kijken hoe leuk jij dat vindt.
Ja natuurlijk moeten die mensen op de Filipijnen geholpen worden begrijp me niet verkeerd maar we kunnen zonder die mensen die zelf graag in beeld willen om te laten zien hoe goed zij wel niet zijn en we kunnen zeker zonder die bedrijven die miljoenen omzetten en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, ik noem daar een Friesland Campina.
Man, man, man en dan moet serious request nog beginnen hè. 
http://www.maassluis.nl/over-maassluis/nieuwsberichten_42951/item/32000-euro-voor-ramp-filipijnen_59202.html

1 opmerking:

  1. Je hebt helemaal gelijk, je kunt er niet omheen.
    Als het gedoneerde geld allemaal op de juiste plaats terecht komt vindt ik het niet zo erg, dan is het nog ergens goed voor! Maar ik ben bang dat er weer heel andere zakken worden gevuld.

    BeantwoordenVerwijderen