vrijdag 1 november 2013

Wanneer komt die eens uit de kast?

Afgelopen week was het dan zover, nog 100 dagen tot de Olympische Winterspelen in Sochi.
De enige Olympische Winterspelen die ik leuk vind zijn die op de Wii, maar dit terzijde.
Voor Nederland was dit het sein om de 'outfit' voor de sporters te laten zien.
Nou had ik natuurlijk verwacht dat er vooral veel roze en regenboogkleuren bij zouden zitten, zoals in het uit-shirt van Ajax bijvoorbeeld,  maar helaas dat was niet het geval.
Nederland maakt dus geen statement wat de kleding betreft, ik bedoel oranje kun je nou niet echt een kleur voor HoLeBi's noemen.
Ook zag ik geen hoge hakken voor de mannen dus ook van die kant hoeven wij weinig protest te verwachten.
Ondanks het feit dat het hier alleen maar ging om het showen van de kledij waren er toch erg veel vragen omtrent de sporters en het homofobe Rusland.
Sporters mogen een eigen mening hebben maar zij mogen het team niet benadelen door hun uitspraken.
Nou denk ik niet dat je iets van Sven Kramer moet verwachten want die is al druk genoeg om in het juiste 'spoor' te blijven tijdens de 10 kilometer want voor je het weet boort Gerard Kemkers hem weer een gouden medaille door de neus. Nee, die heeft wel andere dingen aan zijn hoofd zullen we maar zeggen, en volgens mij geld dat voor meer sporters.
Neem nou die bobslee chauffeur, die is allang blij wanneer hij de hele bob + inhoud weer veilig beneden krijgt zonder zijn pak te hebben volgescheten.
Maarja, wie heeft er dan genoeg affiniteit met het onderwerp en zou daar dan ook als woordvoerder iets over kunnen zeggen?
De enige die ik kon bedenken is, Ireen Wust, en nou lijkt mij dat geen goed idee.
Stel dat die haar mond open doet, het enige wat ik altijd versta is, 'we gaan lekker knallen', en in Sochi lijkt mij dat het startsein voor 200 ex-KGB militairen om eens flink huis te houden in het Nederlandse kamp, en hoe saai ik de winterspelen ook vind, dat is misschien iets teveel van het goede.
Dus, wat te doen?
Ik zit daar al een paar dagen op te broeden en ineens schoot het me te binnen.
Domme mensen moet je iets duidelijk maken met afbeeldingen en foto's, dat kan soms werken.
Nou heb ik, denk ik tenminste, het juiste plaatje gevonden om de homofobe Russen iets uit te leggen. Want wat is een homofoob?
Een homofoob is meestal een man die erg worstelt met zijn eigen seksualiteit en identiteit.
Hij is meestal getrouwd maar na een hele lange tijd het geprobeerd te hebben er toch achter gekomen dat de natuur zich nou eenmaal niet laat leiden.
Hij is niet impotent, dat weet ie want bij het zien van een mannelijke sporter in schaatspak gaat er van alles bewegen daar beneden.
Zijn vrouw merkt dat ook en voordat zijn reputatie eraan gaat stelt hij haar voor om te scheiden. Nadat hij haar vertelt heeft hoeveel miljoen zij meekrijgt wil zij het geheim wel voor zichzelf houden, plus dat zij nog een paar jaar van die enkele miljoenen wil profiteren en voor je het weet kom je in Rusland door een jacht 'ongeluk' om het leven.
Wat ook opvalt bij homofobe mannen is dat zij zich enorm macho gedragen en graag willen laten zien wat zij allemaal wel en niet kunnen en hoe sterk zij wel niet zijn.
Nou heb ik dus de juiste foto gevonden voor een statement.
Nu het plan.
Ik wil dat Green-peace, onder leiding van Diederik Samsom, op de dag van de opening, de Nederlandse Ambassade in Moskou bestormt en er bovenop klimt om de foto van deze man, enorm uitvergroot, naar beneden te laten rollen, met de volgende tekst,

'wanneer kom jij eens uit de kast? '


Geen opmerkingen:

Een reactie posten