woensdag 20 november 2013

Zorgverzekeraars, de nieuwe Nazi's.

Het einde van het jaar is in zicht en daarmee komen de 'lijstjes' tevoorschijn.
Ik heb zo mijn eigen lijstjes en 1 van die lijstjes is deze, welke groep mensen behandelt een andere groep mensen zo schandalig dat het lijkt op wat de Nazi's deden.
Nou het spijt me meer dan jullie denken maar dit jaar was dat dus niet de extreem rechtse politieke partijen of de CEO's van een bank, neen dit keer is het helaas een bedrijfstak die Nederland geheel in zijn greep houdt en teveel macht krijgt en heeft, de zorgverzekeraars.
Misschien dat je schrikt van de titel en misschien dat je het een beetje overdreven vindt maar ik kan je uitleggen dat dat niet zo is.
Wat doen nazi's dan precies?
Nazi's stigmatiseren een groep waardoor deze groep geïsoleerd komt te staan en wordt gemeden door de samenleving.
Nou wil ik niet zover gaan dat er mensen met sterren op hun borst lopen maar toch zijn de mensen waarover de zorgverzekeraar het heeft DUIDELIJK herkenbaar, immers het zijn de ouderen.
De zorgverzekeraars zullen altijd en overal duidelijk maken dat de 'ouderen' ervoor zorgen dat de zorg zo duur is.
De zorgverzekeraar zal overal en altijd melden dat de 'ouderen' nou eenmaal TE oud worden waardoor wij in Nederland zo'n hoge premie moeten betalen.
De ouderen onder ons zijn tegenwoordig duidelijk herkenbaar, paars haar of geen, rollator of wandelstok etc, etc.
Het is zelfs al zo erg dat wanneer ik een oudere zie ik automatisch denk 'oh daar heb je er weer 1 waardoor ik zoveel premie moet betalen'.
Volgende punt. De nazi's zette andere mensen onder druk om hun zin te krijgen.
De zorgverzekeraar zet de zorgverlener onder druk door een bedrag te bieden dat veel en veel te laag is en dwingt de zorgverlener ook nog eens te tekenen.
Je hoeft niet te tekenen maar dan krijgt een concurrent de opdracht.
De zorgverzekeraar noemt dat 'onderhandelen'.
De Nazi's isoleerden een hele bevolkingsgroep. De zorgverzekeraar doet dat ook.
De ene keer zit een therapie wel in het pakket en het volgende jaar is het er doodleuk uitgehaald waardoor bepaalde groepen verstoken blijven van goede zorg en niet meer onder de mensen komt. Dan heb je nog het feit dat de nazi's altijd met een vingertje naar anderen wezen.
De zorgverzekeraar wordt vaak gevraagd verantwoording af te leggen voor hun absurde regeltjes en dan wijzen zij altijd naar de politiek of naar de werknemer die de regeltjes te letterlijk heeft genomen. Nee zij hebben het nooit zo bedoeld.
De ergste mensen bij de zorgverzekeraars dat vind ik de woordvoerders, de NSB'ers van nu zullen we maar zeggen.
Telkens weer verdedigen zij hun werkgever met hand en tand en lullen alles wat krom is recht. Eigenlijk zijn de zorgpolissen de 'nieuwe' foute hypotheken, je hebt een jaar nodig om het te leren begrijpen en wanneer je het begrijpt veranderen zij de regels weer.
Ik ben banger voor de zorgverzekeraars dan ik ben voor extreem rechts, extreem rechts komt tenminste openlijk voor hun ideeën uit, dat kun je van de zorgverzekeraars niet zeggen.
Ze doen alsof zij er voor je zijn maar ondertussen zullen zij er alles aan doen om niet te hoeven uitbetalen.
En zo kom ik tot de laatste vergelijking, het fusilleren.
De Nazi's hadden daar een heel peloton voor die schoten op commando, nu is dat peloton er nog maar dan een peloton van advocaten en juristen. Zij bepalen wanneer een behandeling geen zin meer heeft en tekenen daarmee jou doodvonnis.
Vandaar dat de zorgverzekeraars voor mij de Nazi's van 2014 zijn. Gefeliciteerd.
Zo, nou nog ff een polis afsluiten voor het komende jaar.

1 opmerking: