dinsdag 8 oktober 2013

1,2,3, weg ermee

Geachte Henk Hagoort (voorzitter van onze publieke omroep). Naar aanleiding van Uw spotjes '1, 2, 3, hieronder enkele suggesties van programma's die makkelijk weg bezuinigd kunnen worden.
Lingo, stop direct met het maken van nieuwe opnames. De doelgroep weet namelijk morgen niet meer wat er vandaag gebeurd is. Herhaal gewoon de programma's van de afgelopen 100 jaar.
NL fit, serieus? Ik weet niet hoor maar Wendy Anorexie heeft ook al zo'n soort programma op RTL4 en op SBS zitten 'the biggest losers'.
Het gesprek met de Minister President, de mensen die dat echt willen zien die kun je net zo goed een DVD sturen.
De rijdende rechter, Werkelijk? Een stel rand-debielen die al jaren ruzie hebben over een tuinhek, overpad, parkeerplaats of boom, en die daar niet als volwassenen uit kunnen komen? Die moeten niet op televisie maar naar een gesticht
Kinderen geen bezwaar, heb je daar zelf wel eens naar gekeken? Mijn nichtje van 7 schrijft nog een leuker script. Weg ermee.
Je zal het maar hebben, man wat word ik ziek van dat programma. Dat is werkelijk waar elk jaar hetzelfde. Ze hebben nou nooit eens de mazelen ofzo, het is telkens terminaal. Ik trek dat niet, het is net alsof je naar de film Titanic aan het kijken bent, je weet hoe het afloopt maar je kunt niet stoppen met kijken. Het is eigenlijk een soort vreemd leedvermaak. Trouwens alles van BNN kan wel weg. Neem nou 3 op reis, Floortje Dessing, die met de uitstraling van een loopse inktvis doodleuk vertelt dat zij is neergestreken in een bijna onbereikbaar gebied met een gemiddelde temperatuur van -50. Ik kan je vertellen dat de avonturiers die hier nog in geïnteresseerd zijn, op 1 hand te tellen is. Spoor die mensen op, geef ze een ticket en stuur die loopse inktvis met ze mee.
De nationale IQ test, moet ik dat nog uitleggen? Ik ken mensen die elk jaar meedoen en inmiddels een IQ van 142 hebben terwijl zij in het gewone leven nog niet eens in staat zijn een kleuter uit te leggen hoe je moet oversteken. Een IQ test kun je niet jaarlijks doen.
Dan heb je natuurlijk nog spuiten en slikken, nou ik denk dat de doelgroep op internet al veel meer kan vinden dan Nicolette Kluijver, (what's in a name) met haar zaaddodende gezwam kan uitleggen. Verder ziet die Nicolette Kluijver eruit als een heroïne hoer na een gratis douche en ontneemt zij mij dan ook alle lust om nog verder te kijken. 
En dan 'last but not least' alle programma's van Yvon Jaspers. Wer-ke-lijk!!!. Als er iemand is die mij op mijn zenuwen werkt dan is het wel Yvon Jaspers, die in veel te kleurige kleding, met half open mond de hele tijd loopt te vertellen dat het zoooooo gezellig is in Brabant en ondertussen al jaren in Amsterdam woont.
Ik heb jaren in Brabant gewoond en ik kan je melden dat er niets gezelligs aan is. Als jij niet uit Brabant komt en je gaat er dan tussen wonen dan kijkt 100 jaar succesvolle inteelt je aan en lijkt het net alsof je in een film van Stephen King terecht bent gekomen. En Yvon maar roepen dat het zo gezellig is tussen de boeren, ze kwijlt er nog net niet bij.
Zo Mijnheer Hagoort, dat waren enkele suggesties mijnerzijds. Als ik zo eens naar mijn lijstje kijk dan kan er zelfs een heel net weg, me dunkt dat lekker aantikt, niet dan?
Nog eens 100 miljoen? Ik zeg, gewoon doen.

2 opmerkingen:

  1. Van mij mogen deze zenders ook wel weg. Ik ben toch meer commercieel gericht, kwa TV kanalen. Ik woon in Den Bosch, niets mis mee met Brabant hoor!

    BeantwoordenVerwijderen