donderdag 10 oktober 2013

Misbruik

Het is toch een schande dat telkens wanneer er een grote zedenzaak of een zaak waarmee een 'bekend' persoon gemoeid is de advocaat van de dader of tegenpartij zich spoed om zijn verhaal voor de tv te doen en het liefst in het programma van Pauw&Witteman.
Gisteren zat er dus ook weer zo'n professionele aasgier bij P&W aan tafel, Rob van Haarst, de advocaat van Frank R. Wat doet die man daar? De belangen van zijn cliënt behartigen?
Nou echt niet, want meneer mag nou eenmaal niet inhoudelijk op de zaak ingaan, m.a.w. hij kan helemaal niets vertellen.
Conclusie; die professionele aasgier zit daar puur en alleen voor zichzelf, dit is zijn moment, zijn 15 minutes of fame. Over de rug van zo'n 300 slachtoffers lekker cashen en hopelijk beroemd worden. Mijnheer van Haarst hoopt dat zijn telefoon vanaf nu niet meer stil is en dat nog meer van dit soort gluiperds in het vervolg zijn raad nodig hebben, tegen een goed tarief natuurlijk.
Verder hoopt Rob van Haarst op een mediaspektakel dat zijn weerga niet kent en ziet hij zichzelf nu al op de voorpagina van elke ochtendkrant en in elk actualiteitenprogramma op televisie.
Wat een misbruik is dat.
Zo heb ik mij ook kapot geërgerd aan die advocaat van de ouders van de slachtoffers van Robert M, Richard Korver. Die zat ook om de zoveel dagen bij P&W de Moeder Theresa uit te hangen.
Het leek wel alsof ie het voor niets deed en oh zo met de slachtoffers begaan was.
Nou mij bekroop vooral het gevoel dat hij de 'grote' zaak aan de haak had geslagen en zijn kantoor ff een boost kon geven en zichzelf ook.
Wat werd ik misselijk van die man, kom op zeg, je bent advocaat en geen maatschappelijk werker. Met een uitgestreken gezicht zielig lopen doen over het leed van een ander? Hoe komt het dat die ouders daar zijn ingetrapt?
Het deed de 'zaak' in mijn ogen geen goed en ik was ff bang dat al die media-aandacht in het voordeel van Robert M zou gaan werken en dat heeft het ook bijna gedaan.

Vandaag is het proces tegen Badre Hari van start gegaan en tot mijn grote verbazing zagen we daar weer een 'oude' bekende voor de camera verschijnen met de woorden, 'Badr hari is een bekend persoon met een bekend hoofd maar dat hoeft nog niet te betekenen dat hij het ook echt gedaan heeft'. Bram krijgt zeker nog geld van Estelle ofzo? Heb je trouwens die lijst van aanklachten gezien Bram? Heb ik ook nog een cliché voor je 'waar rook is, is vuur'.
Ik vind het een schande al die lucht verkopende advocaten op tv, het riekt naar eigenbelang.
Ik vind dat we een gedragscode voor advocaten moeten gaan invoeren.
Voor of tijdens een zaak geen contact met de media, geen interviews met dag of weekbladen. Zo kun je tenminste echt spreken van een eerlijk proces en hebben de slachtoffers er geen last van, en hoeven wij niet meer naar dat oeverloze gelul te luisteren, en kan niemand een slaatje slaan uit een afschuwelijke gebeurtenis.
En dan de media, please stop met het belangrijk maken van dit soort nietszeggende, gebakken lucht verkopende professionele aasgieren. Kijk de uitzending eens terug en vraag je eens af, 'wat heeft dat gesprek nou precies opgeleverd?' Laat jullie niet misbruiken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bram_Moszkowicz

http://nos.nl/artikel/560733-proces-tegen-badr-hari-van-start.html

http://www.youtube.com/watch?v=kWVZCqUTdhE

1 opmerking:

  1. De echte advocaten e.d. zijn de advocaten die je NIET ziet. Degene die hun gezicht bijna letterlijk in je gezicht duwen, die doen het puur voor de geld en de sensatie, zeker wanneer het zogehete high profile zaken betreft. Mocht ik ooit een advocaat nodig hebben, dan weet ik tenminste waar ik NIET moet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen