maandag 28 oktober 2013

Weekendje weer voorbij

Hè, hè, eindelijk lopen we weer sync met de aarde. Mijn kat is totaal van slag, 'hoe durf je me een uur later eten te geven?' maar daar komt zij ook wel weer overheen. Ik ben zo blij dat we weer sync lopen, ik heb er maanden last van gehad, eigenlijk tot zaterdag ,eerlijk gezegd. Wanneer we het over zomertijd hebben moet ik toch stiekem weer denken aan de Pvv die in de zomer van 2012 met het briljante idee kwamen om de 'zomertijd' voor altijd in te voeren. En dat zit dan in het parlement hé.

Over de PVV gesproken. Nou hield Nederland zich verre van racisme wanneer het over het afschaffen of behouden van Zwarte Piet ging. Ik zeg hield want wat schetst mijn verbazing afgelopen weekend. Tijdens een demonstratie op het Malieveld, wat ik al veel te ver vind gaan maar dit terzijde, werd een verzameling facebookpetities aangeboden aan...........en hier komt het, PVV Kamerlid Joram van Klaveren. En ja hoor daar zijn we weer, op het oude vertrouwde honk, Nationalisten, Neo nazi's en ander gespuis. Leuk, een kinderfeest dat wordt gebruikt om volwassenen af te zeiken.

Over afzeiken gesproken, die huisarts uit Tuitjenhorn heeft het, ook na zijn dood, nogal aardig voor zijn kiezen gekregen afgelopen weekend. Conclusie van het AMC. De huisarts had teveel morfine gegeven, hij had de wettelijke dosis met ik weet niet hoeveel overschreden. Nou vraag ik je. Wanneer geef je een man die wil sterven teveel? Is het niet belangrijker dat je hem niet te weinig geeft?

Ik vond gisteren trouwens niet zo'n 'perfect day' om te sterven. De schrijver en vertolker van het liedje, Lou Reed, dacht daar heel anders over. Nou had ik niets, echt helemaal niets met de muziek van 'the velvet underground' en ook niet met de soloprojecten van Lou Reed, sterker nog, toen Bono van U2 besloot om iets meer a la Lou Reed te gaan zingen ben ik als enorme fan van de ene op de ander dag afgehaakt. Jammer van zo'n overlijden is altijd dat de radiostations dat dan weer een moment vinden om alle platen nog eens langs te laten komen, dus deze week geen radio voor mij.

Ook geen radio voor twee meiden van 18, die afgelopen weekend zijn omgekomen na een aanrijding. Je denkt 'twee meiden van 18, die zullen wel roekeloos gereden hebben'. Nou nee hoor, zij werden aangereden door, en ik citeer nu even de politie, een stomdronken automobilist van 56 jaar oud. De bestuurder van die auto heeft geen verwondingen. Neen, natuurlijk niet, hij reed in zo'n tankwagen uit Zweden, daarmee kun je nog een kernramp overleven, hij zat wel veilig. Die meiden hadden geen schijn van kans. Wat moet je hier nog over zeggen? Zo'n man mag toch van zijn leven geen auto meer besturen?

In Saudi Arabië mogen vrouwen al helemaal geen auto besturen. Zij horen achterin de auto want voor je het weet worden zij nagefloten of aangesproken door mannen. Dus mogen zij van een conservatieve geestelijke niet autorijden. Ik denk dat wanneer je naar een conservatieven geestelijke luistert jijzelf geestelijk niet echt in orde bent, en ik hoop dat de vrouwen in Saudi Arabië doorzetten. Hup in die wagens dames en een tip, wanneer jullie worden nagefloten dan toeter je en dan geef je ze gewoon de vinger, is hier in Europa enorm populair.

2 opmerkingen:

  1. Ik zou de duim willen voorstellen.
    Dan vallen ze van stomheid achterover en met een beetje geluk op een ijzeren stang.
    Daarna afvoeren naar een heropvoedingsgesticht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel dom om dronken 8er het stuur te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen