vrijdag 4 oktober 2013

Ronald de B. over Qatar 2022.

Voetballer, international en bij mij vooral bekend geworden door zijn optreden in een populair ochtendprogramma op de radio. Vandaag heb ik een telefonisch interview met Ronald de Boer over Qatar 2022.
Eeeh Ronald, jij hebt 7 jaar in Qatar gezeten kun je me iets over dat land vertellen?
RdB 'Eeeh ja wanneer je aan komt vliegen dan lijkt het net 1 grote zandbak en wanneer je geland bent dan kom je erachter dat het dat ook is. Dat zand gaat in al je openingen en kieren zitten, na een half uur zit je helemaal dicht.'
Oké, bedankt voor deze gedetailleerde info. In het promotiefilmpje voor Qatar 2022 heb je het erover dat Qatar wil laten zien dat zij geen derde wereld land meer zijn. Is ze dat ook echt gelukt?
RdB 'Neeeeee, natuurlijk niet. Heb je die vrouwen wel eens gezien?...................Hallo ben je er nog? Ik vraag je of je die vrouwen wel eens hebt gezien?'
Oh, sorry, ehh nee.
RdB 'precies, dat bedoel ik. Je ziet er alleen maar mannen in een jurk lopen en ja dan wil je wel eens experimenteren'
Ehhh, sorry'
RdB 'eeeh kan dat laatste er misschien weer uit?'
Over homo's gesproken, in het programma van Pauw en Witteman had Frits Barend het wel vaak over de homerechten in Qatar. Hoe zit dat?
RdB 'Wat? Weet je dat dan niet? Die dochter van Frits die is getrouwd met een vrouw, wist je dat  niet?'
Jawel maar ik bedoelde hoe staat het met de homorechten in Qatar? 
RdB 'Jaa eeeh in voetbal heb je geen homo's dus.....'
Frits had het ook over moderne slavernij, hoe denk jij daarover?
RdB 'Die Frits moet niet zeuren, als ie morgen een uitnodiging krijgt om in Qatar een beetje rond te lopen en een reportage te maken voor dat kutblad van 'm dan is alles weer anders bij Frits. Leer mij Frits kennen'
Hoeveel heeft Qatar jouw eigenlijk betaald voor deze klus?
RdB 'Betaald? Die hebben mij niet betaald hoor'
Hoe bedoel je, niet betaald?
RdB 'nou zoals ik het zeg, niet betaald, maar ik heb er natuurlijk wel wat voor teruggekregen'
Okay, wat heb je er dan voor teruggekregen?
RdB 'mijn paspoort'
Hoe bedoel je?
RdB 'ja luister zo gaat dat hier. Denk je dat ik voor mijn lol 7 jaar in die zandbak ben gebleven? Echt niet. Eerst moest ik nog ff dat Bid regelen. Toen ik dat had binnengesleept verkocht die kutsjeik mijn paspoort aan de ABN AMRO, die kwamen aanzetten met die architecten Zwart & Jansma, die wilde wel ff een paar van die misbaksels ontwerpen, toen dat binnen was kwam Philips, die wilde wel wat lampies in de stadions hangen. En toen heb Philips mijn paspoort aan Ballast Nedam verkocht en die hebben mijn paspoort weer aan iemand anders gegeven.'
Aan wie dan?
RdB 'Aan Jack van Gelder'
Aan Jack van Gelder?
RdB 'ja aan jack Van Gelder je bent toch niet doof, waarom denk je anders dat ik bij die verkleedde mafkees aan tafel zit op zondag? Wist je dat hij voor de show altijd in een strak blauw glitterpak mijn kleedkamer in komt en dat ik dan samen met hem Abba liedjes moet gaan zingen? En laten we zeggen dat ik altijd een heel speciale microphone heb. Nou dan kun je zelf wel bedenken hoe dat afloopt in die kleedkamer, niet dan?'
Eeh ja, helaas wel, Eeh Ronald bedankt voor je tijd en heldere inzichten.
RdB 'eeeh ik mag het interview toch nog doorlezen? Je bent toch van de VI?'
Natuurlijk Ronald, ik stuur je zo een linkje.


Spotje van ABN Amro. Zwart&Jansma architects, Philips, Ballast Nedam
http://www.youtube.com/watch?v=vd1gB-P3sH0

Interview Derksen en Ronald de Boer, ff cashen,
http://www.youtube.com/watch?v=xl0t4qMx7Rw

biddingfilmpje
http://www.youtube.com/watch?v=EbxvWpOXYkw

Misstanden bouw Quatar,
http://www.nu.nl/politiek/3590849/kabinet-moet-misstanden-bouw-wk-qatar-aankaarten.html

Frits Barend over Quatar 2022,
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/301199

Ronald de Boer over misstanden
http://nos.nl/artikel/558399-de-boer-qatar-pakt-misstanden-aan.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten