vrijdag 11 oktober 2013

Schijnheilig

Hallo, ik wil je even wat voorleggen.
Als ik zeg, 'homoseksuele worden niet erkend en ook niet als dusdanig geaccepteerd.
Vrouwen zijn er voor achter het fornuis en om kinderen te baren.
Wanneer de vrouw het huis verlaat dient zij helemaal bedekt te zijn.
Je moet meerdere keren per dag bidden en minimaal 1x per dag uit het heilige boek lezen of voorlezen.
Mannen bepalen de regels voor de vrouwen en kinderen.
Als ik je dit allemaal voorleg dan denk jij toch meteen aan mannen met baarden?
Of op zijn minst aan de Taliban of een splintergroepering daarvan? Ja toch?
Als ik je dan ook nog vertel dat onze regering het standpunt heeft nooit te onderhandelen met terroristen of extremisten dan is het toch vreemd dat Kees van der Staaij van de SGP al dagen aan de onderhandelingstafel zit, om het beleid van Nederland te bepalen.
De SGP die op haar website heeft staan, 'de standpunten van de SGP zijn gebaseerd op de bijbel'.
Ze bedoelen toch niet dat boek dat 2000 jaar geleden is geschreven en daarna meerdere malen verkeerd is vertaald?
Oh wel?
Dat boek dat duidelijk onderscheid maakt tussen man en vrouw en laten we zeggen dat de vrouw er nogal bekaaid vanaf komt, toch?
Nog een zinnetje 'De SGP is voor politiek volgens Bijbelse waarden en normen'.
Wat betekent dat dan? Dat je op zondag niets mag doen behalve uit de bijbel lezen?
Dat homoseksuele niet mee mogen doen aan de maatschappij?
De vrouw vooral niet moet denken?
Hebben jullie die bijbel weleens gelezen? Dan gaan we toch terug naar de middeleeuwen als wij zo moeten leven?
En toch zitten die gasten aan de onderhandelingstafel?
Dus de SGP is het politieke lachertje van de Den-Haag maar wanneer het kabinet problemen heeft gaan alle principes even makkelijk overboord?
Hoe durven jullie nog iets zeggen over de homorechten in Rusland?
Hoe durven jullie je nog uit te spreken over de Taliban? Jullie onderhandelen ermee.
Jarenlang is er strijd gevoerd voor de rechten van minderheden en jullie vegen dat hopla, zo van tafel?
Ik zou maar even een toontje lager zingen over de homorechten in Rusland en ik zou me maar niet bemoeien met de mensenrechten in China, die mensen kunnen jullie toch niet meer serieus nemen? En jullie willen Assad vertellen dat hij zijn volk niet mag onderdrukken? Serieus?
Ik zou me maar eens gedeisd houden.
Ik zou maar eens stoppen met dat vingertje te heffen.
In het Nederlands is er een mooi woord voor wat jullie doen. Schijnheilig.

Ik wens jullie een prettig weekend en tot maandag.

http://www.sgp.nl/Partij/SGP/Profiel


3 opmerkingen:

  1. Vijf dagen in de week zult gij een blog schrijven.
    Op de sabbath zult gij geen werk doen en
    Op de Zondag , de dag des Heeren, zult gij rusten.

    En toch sreekt gij de waarheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahahahaha, grappige comment. Het weekend hou ik gewoon vrij om met de familie door te brengen. Bedankt voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerlijk gezegd deed wat je in het begin zei me niet bepaald denken aan 1 bepaald soort groepering, nee, het deed me denken aan religie en zoals Hitchens ooit zei in 1 van zijn boeken ''Religion poisons everything.''.

    BeantwoordenVerwijderen