dinsdag 29 oktober 2013

Mein Kampf.

Zit ik gisteren na een lange dag onderuit gezakt op de bank nog even naar Pauw en Witteman te kijken waar op dat moment een filmpje wordt uitgezonden van een Saudi-Arabische vrouw die gaat autorijden.
Wij doen daar in het Westen een beetje lacherig over en spreken er schande van, nietwaar?
'Die stomme moslims met hun stomme regeltjes.'
Over stomme regeltjes gesproken.
Verderop in het programma van P&W is er een debat over het boek 'Mein kampf' van Adolf Hitler. Michiel van Eyck, eigenaar van een historische boekwinkel, heeft een stel exemplaren van 'Mein kampf'' uit de jaren 30 in de verkoop staan.
Herman Loonstein, voorzitter Federatief Joods Nederland, heeft aangifte gedaan tegen Michiel van Eyck omdat het, sinds 1974, verboden is bij wet het boek te verkopen.
Volgens Herman Loonstein is 'Mein kampf 'een haat zaaiend en discriminerend boek en is dat niet zonder gevolgen gebleven.
Herman Loonstein heeft het hier natuurlijk over de vele Joodse doden die zijn gevallen tijdens de tweede wereldoorlog.
Dit is trouwens wel een punt dat ik even wil aanstippen.
Ik heb het idee dat de Joodse bevolking de gevolgen en daden van Hitler wel heel erg claimt en het telkens in hun voordeel gebruikt. Het is net een ruzie tussen twee geliefden waarvan de een is vreemd gegaan. De vreemdganger zal ondervinden dat hij of zij geen ruzie of discussie meer in zijn of haar voordeel kan beĆ«indigen omdat de tegenpartij altijd nog kan zeggen 'ja ik ben niet degene die is vreemd gegaan'.
Op een gegeven moment, om de relatie toch een kans van slagen te geven, zal er toch eens een streep onder de affaire moeten worden gezet.
Zo zit het in mijn ogen ook met die Joodse claim, telkens wanneer het hun uitkomt gooien zij de oorlog in de strijd terwijl er meer groepen zijn die recht van spreken hebben.
Ik noem bijvoorbeeld de zigeuners, maar die hoor je niet of zelden, they've moved on so the speak. Verder stelt Herman Loonstein dat is bewezen dat de verkoop van 'Mein Kampf'' het antisemitisme aanwakkert en dat het antisemitisme in Nederland en Europa aanzienlijk is gestegen de afgelopen jaren.
Geachte Mijnheer Loonstein, ik denk niet dat het antisemitisme is gestegen door de verkoop of lezen van 'Mein Kampf'' maar misschien ziet U net als ik een andere reden voor dat gedrag?
Het antisemitisme wordt aangewakkerd door het politieke klimaat en het wegzetten van een bepaalde bevolkingsgroep met een andere religieuze achtergrond.
De onderdrukten gaan in de tegenaanval, niets meer en niets minder.
U bent 1 van die mensen die deze onderdrukten in een hoek drijven, realiseert U zich dat wel?
Verder vraag ik mij af wat het woord 'vrijheid' nog betekent in Nederland.
Nederland dat zich zo druk maakt om de mensenrechten in China, en vooral de censuur van de Chinese regering op films en boeken uit het buitenland.
Hey, wacht eens even, zie ik hier een overeenkomst? Oh jullie ook?
Onze regering zorgt voor onderwijs en daar leren wij lezen maar diezelfde regering bepaalt wat wij wel of niet mogen lezen.
Dat is volgens mij net zoiets als een rijbewijs hebben maar niet mogen autorijden. 
http://pauwenwitteman.vara.nl/gemist

1 opmerking:

  1. Ik vind dat elk boek het recht heeft om gelezen te worden. Ik snap waarom mensen er een probleem mee hebben, is heel begrijpelijk, maar ik vind niet dat iemand mag bepalen wat een ander leest. Elk weldenkend mens is wijs en slim genoeg om niet zomaar alles op te volgen wat men leest, ziet of hoort. We hebben hersenen gekregen for a reason. De meesten van ons hebben allemaal de mogelijkheid om zelf te bepalen en zelf te denken.

    BeantwoordenVerwijderen